fbpx

Kjøpsvilkår

Kjøp og betaling

Kjøp

Når vi mottar din bestilling vil vi bekrefte ordren, og automatisk sende en bekreftelse på kjøpet til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om den er i overenstemmelse med bestillingen. Alle bestillinger behandles fortløpende og blir sendt fra oss snarest mulig, senest 4 arbeidsdager.

Betaling og frakt

Hos Ylow betaler du elektronisk med kreditt/debitkort. Bildene sendes gratis i hele Norge, og det tilkommer derfor ingen fraktkostnader. Vi sender varene via posten, og du får en hentemelding fra ditt lokale postkontor når sendingen er klar for henting.

Verkene

Bildene selges uten innramming. Vi gjør vårt ytterste for å gjengi bildene mest mulig korrekt, men gjør oppmerksom på at bildene kan variere fra skjerm til skjerm. Noen av trykkene kan variere litt i forhold til hverandre.

Mva og kunstavgift

Merverdiavgift på kunst

På kunst som ikke omsettes i opphavsmannens eget navn (kunstnerens) er det merverdiavgift. For omsetning av kunstverk fra kunstneren selv og omsetning av kunstverk ved mellommann i kunstnerens navn er det unntak for merverdigavgift. Ylow omsetter kunstverkene som mellommann i opphavsmannens navn og er således unntatt MVA.

Lov om Kunstavgift

Bildende Kunstneres Hjelpefond (BKH) ble opprettet av Stortinget i forbindelse med lov om kunstavgift av 1948. BKH skal i følge loven kreve in 5% av all offentlig omsetning av originale kunstverk i Norge med salgspris over 2000,- pr. verk, samt forvalte de innkrevde midler. Avgiftsmidlene går i sin helhet til fondet, som tilbakefører pengene til ny produksjon av kunst gjennom tilskudd og stipend til kunstnere i Norge. 

Retur og angrerett

Angrerett

Som kunde hos Ylow har du alltid 14 dagers angrerett på ditt kjøp i henhold til norsk angrerettlov. Angrefristen begynner å gjelde etter at du har hentet/mottatt varen din. Dersom du ønsker å benytte deg av angrefristen, ber vi deg sende en e-post om dette til
kontakt@ylow.no.

Retur

Varen skal returneres pr. post innen 2 uker etter du har informert om at du tar i bruk din angrerett. Du må også fylle ut angrerett-skjemaet som fulgte din forsendelse og legge ved. Produkt som returneres skal være ubrukt og i original, uskadet emballasje. Når Ylow har mottatt returen, vil du få tilbakebetalt det du har betalt for varen. Merk at returfrakten ikke refunderes.

Reklamasjon

Reklamasjon

Dersom du skulle være uheldig å motta en vare som har en defekt, eller ikke fungerer som den skal, vil vi gjøre det vi kan for å rette opp feilen. Før du sender en vare du vil reklamere på til oss, må du sende en reklamasjon til kontakt@ylow.no. Oppgi ditt ordrenummer og hvorfor du vil reklamere på varen. Legg gjerne ved bilder av produktet som er skadet eller har en defekt. Vi vil vurdere reklamasjonen, refundere penger eller sende deg et nytt produkt. Dersom vi ber deg sende varen tilbake til oss, så betaler vi returporto ved reklamasjon. Ta vare på kvittering for frakt. Reklamasjoner behandles normalt innen 3 virkedager.

Merk at varer IKKE kan sendes tilbake til Ylow i postoppkrav. De vil ikke blir avhentet.